no-img
فروش فایل

تأثیر بازاریابی بر جذب جهانگردان بیشتر از كشورهای جنوب خلیج فارس به ایران - فروش فایل


فروش فایل
اطلاعیه های سایت

ادامه مطلب

ZIP
تأثیر بازاریابی بر جذب جهانگردان بیشتر از کشورهای جنوب خلیج فارس به ایران
zip
اردیبهشت ۲۷, ۱۳۹۷

تأثیر بازاریابی بر جذب جهانگردان بیشتر از کشورهای جنوب خلیج فارس به ایران


هدف این تحقیق شناسایی متغیرهای اصلی مدیریت مطلوب بازاریابی در بازارهای کشورهای حاشیه جنوبی خلیج فارس و اثرات آن بر توسعه جهانگردی جهت افزایش درآمدهای ارزی (صادرات نامریی) می باشد

دسته بندی مدیریت
فرمت فایل doc
حجم فایل ۴۰ کیلو بایت
تعداد صفحات ۳۲
برای دانلود فایل بر روی دکمه زیر کلیک کنید

دریافت فایل

تأثیر بازاریابی بر جذب جهانگردان بیشتر از کشورهای جنوب خلیج فارس به ایران

بخش اول: کلیات و بررسی های تاریخی موضوع

فصل اول: کلیات

فصل دوم: سیر تاریخی جهانگردی در ایران

فصل سوم: سیر تاریخی جهانگردی و بازاریابی جهانگردی در جهان

مقدمه:

وابستگی شدید اقتصاد ایران به درآمد حاصل از صادرات نفت موجب گردید تا در طول چهار دهه اخیر تحولات سیاسی اثر بسیار نامطلوبی برروی برنامه ریزی و توسعه اقتصادی کشور برجای بگذارد اگر تحولات کشورهای جهان سوم را که وابستگی ارزی به صادرات یک محصول داشته اند را مورد توجه قرار دهیم ملاحظه خواهیم نمود که این کشورها هر زمان که اراده کردند تا خط مشی سیاسی مستقلی را دنبال نمایند از طریق کشورهای بزرگ غربی با استفاده از حربه تحریم، دچار مشکلات اقتصادی و سیاسی شدیدی گردیدند بطوریکه در درازمدت قادر به ادامه خط مشی مستقل خود نگردیدند یا از آن منحرف شدند. در طول دهه های ۵۰ و ۶۰ و همچنین سه سال اول دهه ۷۰ هجری شمسی نوسانات شدید قیمت نفت موجب گردید تا برنامه های تدوین شده توسط دست اندرکاران مورد تجدیدنظرهای اساسی قرار گرفته و حتی در سال ۱۳۷۲ که ایران نیز متأسفانه دچار بحران بدهیها گردید و قادر به بازپرداخت دیون خود نشد، علت آن تا حدود زیادی کاهش شدید قیمت نفت و درنتیجه کاهش درآمدهای ارزی حاصل از آن عنوان شده است. به دلایل ذکر شده فوق، امروزه بسیاری از ممالک دنیا سعی می نمایند تا درآمدهای ارزی خود را متنوع تا در صورتیکه یکی از منابع ارزی آنها به دلایلی دچار رکود و یا نوسان گردد، درآمدهای سایر بخش ها از شدت اثر آن کاسته و درنتیجه اثرات منفی حاصله را خنثی نمایند. برای مثال کشورهایی مانند ترکیه، یونان، پرتقال، اسپانیا، ایتالیا، چین، سنگاپور، تایلند، مالزی، اتریش و پرتغال توانسته اند با متنوع نمودن منابع ارزی خارجی با تأکید بر صنعت جهانگردی، درآمدهای ارزی قابل توجهی را به دست آورند.

برابر آمارهای ارائه شده از سوی سازمان جهانی جهانگردی در سال ۱۹۹۲ آمریکا ۸۶۱/۵۳ فرانسه ۲۵، اسپانیا ۱۸۱/۲۲، اتریش ۸۳۲/۱۴، هنگ کنگ ۰۳۷/۶، ترکیه ۶۳۹/۳، کره جنوبی ۲۷۲/۳، یونان ۲۶۸/۳، مصر ۷۳۰/۲، اندونزی ۷۲۹/۲، فیلیپین ۶۷۴/۱، هند ۴۱۵/۱، مراکش ۳۶۰/۱، تونس ۰۷۴/۱، عربستان سعودی یک میلیارد دلار و اردن ۴۶۲ میلیون دلار از طریق توریسم درآمد ارزی داشته اند، درحالیکه ایران در همین سال ۶۰ میلیون دلار از این راه عایدات داشته است. در سال ۱۹۹۲ سهم ایران در بازار آسیای جنوبی ۹۵/۲ درصد بوده درحالیکه سهم هند ۴۶/۶۹ درصد با مبلغ ۴۱۵/۱ میلیارد دلار بوده است.

با توجه به اینکه ما از لحاظ آثار تاریخی که در سرتاسر ایران پراکنده و هر یک به دوره های گوناگون تاریخی تعلق دارد و بخوبی پیام تمدن و فرهنگ ما را به بازدیدکنندگان منتقل می کند و همچنین مناظر طبیعی، تنوع آب و هوایی، وجود دریاها و دریاچه ها و غیره بسیار غنی می باشد لذا با استفاده از شیوه های صحیح مدیریت بازاریابی می توان بین نیازهای جهانگردان و امکانات کشور توازن مطلوبی را ایجاد نمود.

با توجه به اینکه کشورهایی که در جذب جهانگردان خارجی موفق می باشند از تکنیک های بازاریابی بهره برداری می نماید و با استفاده از تحقیقات بازاریابی نیازهای بازارهای هدف خود را بررسی و سپس امکانات لازم را در جهتئ ارضاء این نیازها توسعه می دهند، انتظار می رود که در آینده تعدا جهانگردان وارد به این کشورها افزایش می یابد. دست اندرکاران صنعت جهانگردی کشور ما نیز بایستی با توجه به اهمیت جذب جهانگردان خارجی در توسعه اقتصادی در این زمینه فعالیت تا بتوانند موفق گردند.

۱-۱-عنوان پایان نامه (طرح مشکل – تعریف مسئله)

با توجه به اینکه عدم استفاده از شیوه مطلوب مدیریت بازاریابی در صنعت جهانگردی ما را از جذب جهانگردان بیشتر محروم نموده است و کشورهای حاشیه جنوبی خلیج فارس از نظر بالا بودن در آمد سرانه و همچنین تجانس دینی و فرهنگی مشترکات زیادی با ما دارند لذا عنوان پایان نامه به شرح زیر عرضه شده است:

«تأثیر بازاریابی بر جذب جهانگردان بیشتر از کشورهای جنوب خلیج فارس به ایران»

۲-۱-هدف پژوهش

هدف این تحقیق شناسایی متغیرهای اصلی مدیریت مطلوب بازاریابی در بازارهای کشورهای حاشیه جنوبی خلیج فارس و اثرات آن بر توسعه جهانگردی جهت افزایش درآمدهای ارزی (صادرات نامریی) می باشد. به نظر می رسد که با شناسایی این عوامل برنامه ریزی و اجرا دقیق مدیریت بازاریابی بتوان تا حدود زیادی درآمد ارزی توریسم را افزایش، درآمدهای خارجی را متنوع و کشور را از آسیب پذیری ناشی از نوسانات قیمت نفت حفظ نمود.

فهرست موضوعات:

عنوان

صفحه

فصل اول: کلیات

۱-۱-عنوان پایان نامه (طرح شکل – تعریف مسئله)

۲-۱-هدف پژوهش

۳-۱-فرضیه ها

۴-۱-اهمیت پژوهش

۱-۴-۱-تهیه ارز خارجی

۲-۴-۱-اشتغال زایی

۳-۴-۱-توسعه اقتصادی

۴-۴-۱-نیاز تحقیقاتی

۵-۱-قلمرو پژوهش

۱-۵-۱-چهارچوب موضوعی

۲-۵-۱-چارچوب زمانی

۳-۵-۱-چارچوب مکانی

۶-۱-روش تحقیق

۷-۱-محدودیتهای تحقیق

۸-۱-روش های آماری

۹-۱-تعاریف عملیاتی واژه ها و اصطلاحات مهم تحقیق

تجزیه و تحلیل آماری داده ها و اطلاعات

برای دانلود فایل بر روی دکمه زیر کلیک کنید

دریافت فایل



موضوعات :
مدیریت

دیدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *